شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
حسینی همدانی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دنیای استکبار از گسترش اسلام خوف و ترس دارند، بیان داشت: آن‌ها به‌خوبی می‌دانند اسلام بهترین الگو را برای اداره جامعه ارائه کرده که ظلم و استبداد را از بین می‌برد و دنیای آنان را نابود می‌کند لذا تلاش بر نابودی و یا تضعیف اسلام دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پنجم مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، به مناسبت سالگشت عملیات مرصاد، به گوشه‌ای از جریان نفاق و آنچه بر سر ارتش آزادی‌بخش ملی با حمایت دولت عراق در عملیاتی به نام فروغ جاویدان آمد پرداخت و گفت: مهم‌ترین عاملی که باعث شد منافقین اقدام به عملیات کنند تحلیل غلطی بود که از اوضاع سیاسی و نظامی ایران داشتند.

وی افزود: چون عراق در بعض محورها برتری نظامی خود را حفظ کرده بود، تصورشان این بود که ایران قطعنامه را به خاطر ضعف نظامی و فاصله بین مردم و دولت و امثال این‌ها پذیرفته و حتماً دچار بن‌بست سیاسی و اقتصادی و نظامی شده که تن به پذیرش داده است.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: چون آن‌ها فکر می‌کردند با پذیرش قطعنامه، نظام، آینده‌ای جز سقوط ندارد، پس فرصت را برای رسیدن به قدرت غنیمت شمردند و خود را در جهنمی که برپا کردند گرفتار کردند.

ادامه‌دهندگان راه منافقین، امروز با پروپاگاندا، جای شهید و جلاد را عوض میکنند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به طراحی ۳۳ ساعته آن‌ها با هدف فتح تهران، گفت: در روز ۳ مرداد سال ۶۷ با حمایت ارتش عراق تا اسلام‌آباد جلو آمدند؛ و در اسلام‌آباد جنایات هولناکی انجام دادند و ذات پلید و باطن کثیف و ددمنش خود را شفاف، نشان دادند، بیماران و مجروحان را در وسط حیاط بیمارستان جمع کردند و مظلومانه به آتش کشیدند.

وی افزود: ادامه آن‌ها که ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه را کشتند همین‌هایی هستند که امروز در بعض از کشورها علیه جمهوری اسلامی جمعیت ‌جمع می‌کنند و با دشمنان نظام پیمان می‌بندند و برای کشور و مردم دردسر درست می‌کنند و مردم را تشویق به مخالفت می‌کنند و با پروپاگاندا، جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: هوانیروز قهرمان با فرماندهی شهید صیاد شیرازی همه هستی آنان را در پشت تنگه چهارزبر بر باد داد و نزدیک به ۲ هزار نفر از آنان را به هلاکت رساند؛ و عملیات فروغ جاویدان را بی‌فروغ کرد.

حضور مردم در مسائل مهم کشور درسی است که از جریان عملیات مرصاد می‌شود گرفت

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه از هر اتفاقی باید درسی گرفت، اظهار داشت: این عملیات درس‌های فراوانی داشت. مثلاً کسانی که روزی به‌عنوان خدمت به خلق و مبارزه با استکبار نیرو جمع کردند، رسیدند به‌جایی که در کنار استکبار و همراهی و گرا دادن به دشمن، مردم بی‌گناه کشورشان را کشتند و سوزاندند و جاسوسی کردند و حتی در کشتار مردم عراق و سوریه به داعش و النصره کمک کردند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در مسائل مهم کشور درس دیگری است که از جریان عملیات مرصاد می‌شود گرفت، افزود: منافقین چون مانعی سر راه نداشتند با سرعت در حال پیشروی بودند که اولین سد را مردم جلوی آنان درست کردند؛ تا بعد ارتش و سپاه و بسیج و نیروهای مردمی و جهادی با وحدت و انسجام ‌بی‌مثال حماسه درست‌ کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه امروز هم برای حفظ تنگه‌های چهارزبر اقتصادی و سیاسی و امنیتی و از همه مهم‌تر فرهنگی به حضور مردم و اتحاد و انسجام همه نیروها احتیاج است، اظهار داشت: فیلم‌هایی که امروز تولید می‌کنند و در شبکه‌ خانگی توزیع می‌کنند تنگه است که دین و ارزش‌های دینی و اسلامی و انقلابی و فرهنگ را و اخلاق را می‌برد زیر سؤال.

وی افزود: تنگه فرهنگی تنگه مهمی است. من نمی‌دانم الان ساترا در کشور دارد چه‌کار می‌کند! مسئولینی که باید از این تنگه‌ها مواظبت کنند، مواظبت نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: مسئله نفاق باید با دقت رصد شود؛ و نباید از این نکته غافل بود که تا وقتی نفاق و منافق هست، نفوذ هم هست.

نماز جمعه ثمره تحقق سالها مبارزه و تلاش برای برقراری نظام اسلامی است

وی در بخش دیگری از بیانات خود به مناسبت سالگشت اقامه اولین نماز جمعه رسمی بعد از پیروزی انقلاب، ضمن گرامیداشت یاد شهدای محراب و قدردانی از کسانی که در حوزه نماز جمعه به خدمتگزاری مشغول‌اند، بیان داشت: ستاد نماز جمعه یک سری فعالیت‌ها را انجام می‌دهد؛ و امام هم یک سری کارها را؛ اما عمده‌اش در اختیار مردم است که مردم هم باید وظیفه‌شان را درباره نماز جمعه خوب انجام بدهند.

خطیب نماز جمعه کرج ضمن بیان چند روایت درباره اهمیت حضور در نماز جمعه، گفت: این‌همه تأکید نسبت به نماز جمعه برای این است که نماز جمعه ثمره تحقق سال‌ها مبارزه و تلاش برای برقراری نظام اسلامی است.

وی افزود: نماز جمعه‌ سخن گاه ‌مؤثری برای ‌بیان عالی‌ترین مفاهیم برگرفته از معارف دینی است که نقش بسیار مهمی در تثبیت پایه‌های اقتدار جبهه حق ایفا می‌کند.

امام‌جمعه باید هم مصالح دین را بگوید و هم آنچه برای دنیای جامعه اسلامی لازم است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه امام‌جمعه باید در سخنانش هم مصالح دین را بگوید و هم آنچه برای دنیای جامعه اسلامی لازم است را بیان کند، گفت: نماز جمعه مبانی فرهنگ دینی را در جامعه ایمانی قوام می‌بخشد؛ و همچنین وحدت‌بخش، دشمن‌شکن، همراه کننده امت با نظام و مطالبه کننده از کارگزاران است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه باید به خطبه‌ها گوش کنند، اظهار داشت: امام رضا علیه‌السلام فرمود: نماز جمعه، همایشی فراگیر است و خداوند خواسته تا امام، راهی برای ارتباط عمومی با مردم داشته باشد تا آنان را به آنچه مصلحت دین و دنیایشان در آن است، آگاه نماید و نیز آنان را از اوضاع زمانه و کارهایی که مایه زیان و سود آنان است، باخبر سازد؛ لذا همه باید به خطبه‌ها گوش بسپارند.

حضور رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک، ننگ جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه نماز جمعه ما را با مسائل جهان بخصوص جهان اسلام آشنا کرده و روحیه استکبارستیزی را در ما تقویت می‌کند، گفت: رژیم پلید و خبیث صهیونیستی دچار شکست‌های زنجیره‌ای جهانی شده و هرچه به او کمک می‌کنند بی‌اثر است.

وی افزود: دوباره دیوان بین‌المللی دادگستری در اقدامی مهم، رژیم غاصب را اشغالگر و حضورش و فعالیت‌های او در فلسطین را غیرقانونی خواند و درخواست پرداخت غرامت به فلسطینیان متضرر کرد و از همه کشورها خواست که با سازمان ملل برای کمک به ملت فلسطین جهت تعیین سرنوشتش همکاری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اجازه حضور رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک، ننگ جهانی است، افزود: متأسفانه کشورهای غربی بدون توجه به افکار جهانی همچنان از جنایتکار وحشی حمایت می‌کنند که نمونه‌اش را در المپیک پاریس می‌بینید؛ که این کار، توهین به انسان‌ و انسانیت است.

حمله به مساجد شیعیان در آلمان، نباید بدون پاسخ قاطع جهان اسلام بماند

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه نماز جمعه، دشمن‌شناسی و دشمنی شناسی و روش‌های مقابله با آنان را یاد می‌دهد، بیان داشت: گاهی دشمنی‌ها مخفی و با ترفند خاص است و گاهی دشمنی آشکار است؛ مثل قرآن سوزی و از بین بردن و آتش زدن مساجد که داعش می‌کرد و امروز در آلمان شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه ریشه این جنایات مقابله مساجد با اسرائیل است، گفت: خودشان می‌گویند که امنیت اسرائیل جوهر سیاست خارجی ماست؛ و چون این مراکز با اسرائیل مقابله می‌کنند، آن‌ها هم مخالف‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اسلام، جهان‌وطنی است و هر جا مسلمانی هست آنجا وطن ماست و از مسلمان و مقدساتمان دفاع می‌کنیم، گفت: از دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم فعالانه‌تر با این واقعه ورود کند؛ چراکه حمله به تعداد زیادی از مساجد شیعیان در آلمان نباید بدون پاسخ قاطع جهان اسلام بماند.

دنیای استکبار از گسترش اسلام خوف و ترس دارند

وی با بیان اینکه دنیای استکبار از گسترش اسلام خوف و ترس دارند، بیان داشت: آن‌ها به‌خوبی می‌دانند اسلام بهترین الگو را برای اداره جامعه ارائه کرده که ظلم و استبداد را از بین می‌برد و دنیای آنان را نابود می‌کند لذا تلاش بر نابودی و یا تضعیف اسلام دارند.

وی برای بیان علت لگدپرانی‌های استکبار، به بیانی از صاحب تفسیر المنار اشاره کرد و گفت: سید محمد رشید رضا مؤلف تفسیر المنار می‎گوید: یکی از دانشمندان بزرگ آلمان به عده‎ای از مسلمانان گفت: شایسته است ما مجسمه معاویه‌ بن ‌ابی ‌سفیان را از طلا بریزیم و در برلین، پایتخت آلمان نصب کنیم، گفتند: برای چه؟ گفت: چون معاویه بود که رژیم دموکراتیک حکومت اسلامی را به حکومت استبدادی مبدل کرد و اگر او، این ضربه را به اسلام نزده بود، اسلام همه جهان را می‎گرفت و اکنون ما آلمانی‎ها و سایر کشورهای اروپایی، عرب و مسلمان بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه نماز جمعه در همه زمینه‌ها هدایت‌گر است تأکید کرد: هدایت فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ که رهبر معظم‌ انقلاب‌ هم فرمودند: «ما هدایت‌گری فرهنگی را از هدایت‌گری سیاسی بنیانی‌تر می‌دانیم؛ هدایت‌گری سیاسی خیلی لازم است و از آن نباید صرف‌نظر کرد، اما هدایت‌گری فرهنگی و فرهنگ مردم، اخلاق مردم‌ مهم‌تر است».

وی افزود: ما در نماز جمعه از هویت انقلاب دفاع می‌کنیم و نمی‌گذاریم امام و اهداف امام تحریف و تضعیف شود. نفوذ نفاق و ارتجاع و فرهنگ غرب را هشدار می‌دهیم و دروغ و جنگ روانی دشمن را افشا می‌کنیم؛ و سرمایه ایمانی مردم را تقویت و از عملکرد مسئولین و دستگاه‌هایی که کارشان را درست انجام می‌دهند تقدیر می‌کنیم و به دیگران تذکر می‌دهیم.

نماز جمعه یک جریان پویا و جوان محور با نقش‌آفرینی افراد مؤثر جامعه است

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نماز جمعه، از ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند همه اقشار مردم را همسو نماید، گفت: نماز جمعه می‌تواند در مسیر رشد و سازندگی مواسات همه‌جانبه مادی و معنوی به وجود بیاورد؛ و این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که آحاد مردم مسلمان و بخصوص نیروهای بانشاط، تأثیرگذار و نسل جوان در نماز حاضر شوند.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه یک جریان پویا و جوان محور با نقش‌آفرینی افراد مؤثر جامعه است، گفت: اگر نهادهای فرهنگی در برنامه‌ریزهای مناسب کمک نکنند و رسانه هم پوشش لازم و هنرمندانه را ندهد آرام‌آرام این همایش قدرت از رونق خواهد افتاد و دشمنان به خواسته خود می‌رسند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ضمن بازخوانی بیانات امامین انقلاب در خصوص ابعاد مختلف نماز جمعه و تأکید بر مطالعه آن بیانات، اظهار داشت: غیر از وظیفه خطیری که امام دارد مردم بیشتر باید نسبت به نماز جمعه اهتمام داشته باشند و این سنگر را برای پیشبرد اهداف الهی گرم نگه دارند.

جهاد تبیین، خطابه و بیان معارف دینی، اسلحه برنده امام سجاد (ع) بود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود ضمن تسلیت سالگشت شهادت امام سجاد علیه‌السلام، به دوره پر وحشت و اختناق زمان آن حضرت اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که دشمنان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام فضای وحشت و اختناق را به بدترین شکل آن، در جامعه حاکم کرده بودند؛ امام هم باید توطئه‌های آنان را خنثی می‌کرد و هم شیعه را ازنظر فکری و اعتقادی و هم از جهات مختلف زندگی مادی حفظ می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه امام سجاد علیه‌السلام نمی‌توانست مبارزه مسلحانه داشته باشد، بیان داشت: امام سجاد دست به اسلحه دیگری شد که کارایی و برندگی بیشتری داشت و آن سلاح، جهاد تبیین، خطابه و بیان معارف دینی و الهی و تربیت رفتاری و اخلاقی مردم بود.

وی افزود: سبک زندگی امام حقیقت دین و روش زندگی مؤمن در آن مقطع خاص را عملاً به مردم نشان می‌داد؛ و حضرت ملجأ شیعیان و مرجع مسلمین بود.

صحیفه سجادیه فقط یک کتاب دعا نیست

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه صحیفه سجادیه فقط یک کتاب دعا نیست گفت: ما از معارف اهل‌بیت استفاده درست نمی‌کنیم. همین صحیفه سجادیه که عده‌ای خیال می‌کنند فقط کتاب دعاست، پر است از تعالیم سیاسی و اجتماعی و روش حکمرانی و امثال ذالک که هرچه شیطنت شیاطین بیشتر می‌شود مثل این دوره، کارایی و نیاز به این کتاب بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه «نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید» یکی از اصول اسلامی است که از قرآن گرفته‌شده و ما در انقلاب اسلامی به آن پایبند هستیم، افزود: ما همین اصل قرآنی را در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه‌السلام داریم که این‌گونه به خدای تعالی عرض می‌کند: «خدایا، مگذار که من مورد ستم قرار بگیرم درحالی‌که تو به دفع آن از من توانایی و اجازه مده که بر دیگری ستم کنم درحالی‌که تو در جلوگیری از من نیرومندی»؛ و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت هم همه همین راه را طی کردند؛ مثل شهید این روزها شیخ فضل‌الله نوری.

رسیدگی ویژه به خانوادههای شهدا و ایثارگران درسی است که از زندگی امام سجاد(ع) میگیریم

خطیب نماز جمعه کرج در خاتمه گفت: یکی دیگر از درس‌هایی که از امام سجاد علیه‌السلام می‌گیریم رسیدگی ویژه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران میدان‌های مبارزه با طاغوت است که ایشان البته مخفیانه و دقیق انجام می‌دادند که حتی در مواردی افراد نزدیک هم مطلع نبودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha